GRUPY MŁODSZE
6.00 – 8.15 Schodzenie się dzieci. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Indywidualna praca z dziećmi. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela, w tym obowiązkowe zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne o wielostronnym ruchu.
8.15 – 8.30 Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe. Doskonalenie samodzielności. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego.
8.30 – 9.00 Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Poznawanie wartości zdrowego odżywiania. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.
9.00- 11.15 Realizacja zajęć dydaktyczno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą. Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, prace ogrodnicze, porządkowe, wycieczki, spacery. Zabawy swobodne, spontaniczne. Inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka.
-
10.15 – 10.30 „Witaminka”. Spożywanie soków, owoców i jogurtów. Uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Poznawanie wartości zdrowego odżywiania.
11.15 – 11.30 Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowe i samoobsługowe, pełnienie dyżurów.
11.30 – 12.00 Obiad. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
12.00 – 13.30 Odpoczynek poobiedni – zapewnienie dzieciom różnych form relaksu, słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, słuchanie bajek z płyt, słuchanie muzyki relaksacyjnej, muzyki poważnej.
13.30 – 13.45 Czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowanie do posiłku.
13.45- 14.00 Podwieczorek. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
14.00 – 17.00 Dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na powietrzu. Indywidualna praca z dziećmi, praca wyrównawcza lub opiekuńcza. Inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka. Kontakty indywidualne z rodzicami. Czynności organizacyjne. Rozchodzenie się dzieci do domu.
GRUPY STARSZE
6.00 – 8.15 Schodzenie się dzieci. Inicjowanie rozmów z dziećmi, zabawy dowolne – stwarzanie sytuacji zabawowych służących realizacji pomysłów dzieci. Indywidualna praca z dziećmi. Wspieranie rozwoju dziecka poprzez różnorodne zabawy i ćwiczenia prowadzone pod kierunkiem nauczyciela, w tym obowiązkowe zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne o wielostronnym ruchu.
8.15 – 8.30 Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe. Doskonalenie samodzielności. Rozwijanie umiejętności pełnienia roli dyżurnego.
8.30 – 9.00 Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie prawidłowej postawy. Poznawanie wartości zdrowego odżywiania. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania.
9.00- 11.15 Realizacja zajęć dydaktyczno – wychowawczych z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą. Organizowanie zajęć na świeżym powietrzu, w szczególności zajęć ruchowych, sportowych, przyrodniczych, prowadzenie obserwacji, prace ogrodnicze, porządkowe, wycieczki, spacery. Zabawy swobodne, spontaniczne. Inne przedsięwzięcia i zadania wspierające rozwój dziecka.
-
10.15 – 10.30 „Witaminka”. Spożywanie soków, owoców i jogurtów. Uświadamianie dzieciom wartości zdrowego odżywiania. Zabiegi higieniczne. Czynności samoobsługowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania. Poznawanie wartości zdrowego odżywiania.
11.15 – 11.30 Przygotowanie do obiadu, czynności porządkowe i samoobsługowe, pełnienie dyżurów.
11.30 – 12.00 Obiad. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
12.00 – 12.15 Odpoczynek poobiedni – zapewnienie dzieciom różnych form relaksu.
12.15– 13.30 Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp. Zabawy ruchowe na sprzęcie ogrodowym, zabawy integrujące grupę, zabawy konstrukcyjne, kołowe, plastyczne – dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
13.30 – 13.45 Czynności porządkowe i samoobsługowe przygotowanie do podwieczorku, praca dyżurnych.
13.45 – 14.00 Podwieczorek. Przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku.
14.00 – 17.00 Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca wyrównawcza indywidualna, zabawy dowolne wg zainteresowań, zajęcia w małych zespołach. Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. Rozchodzenie się dzieci.